Subprogramma | Product | lasten | V/N | baten | V/N | Toelichting afwijking > € 30.000 |
---|---|---|---|---|---|---|
Algemeen bestuurlijke zaken | Raad en raadscommissies | 9.119 | V | 63.438 | V | Als gevolg van een aanpassing van de rekenrente is een lagere voorziening voor de Wet APPA toereikend. Hierdoor kan een bedrag uit de voorziening vrijvallen. |
Openbare orde & veiligheid | Openbare Orde en Veiligheid | 97.303 | V | -131.264 | N | Er is een relatie tussen de lagere uitgaven en de lagere ontvangsten. Er heeft minder inhuur plaatsgevonden, waardoor er ook minder specifieke uitkeringen vanuit het Rijk nodig waren. |
Interne dienstverlening | Apparaatskosten | 950.537 | V | 181.144 | V | Aangezien op dit product personeelslasten worden begroot, heeft dit product een relatie met andere producten. |
Representatie | -56.917 | N | 2.772 | V | De overschrijding heeft meerdere redenen, waarvan de grootste componenent de loonkosten van voorlichting zijn. Voor de rest zijn er hogere inkoopkosten van de kantine en representatiekosten. | |
Automatisering (overhead) | -301.165 | N | -128 | N | Naast langer dan gedachte inhuur voor de projectleider ICT projecten was de inhuur van een helpdeskmedewerker noodzakelijk. Het project "Plaats en Tijd Onafhankelijk Werk vereiste meer inzet dan bij de tussenrapportage gedacht. Daarnaast waren extra licentiekosten noodzakelijk. | |
Externe dienstverlening | Bevolking en Burgerlijke Stand | 45.249 | V | -49.621 | N | Het voordeel aan de lasten heeft een relatie met de minderontvangst. Doordat er minder leges zijn ontvangen voor paspoorten etc, is er ook een lagere afdracht noodzakelijk aan het Rijk hiervoor. |
Communicatie | Voorlichting | -48.373 | N | - | Het betreft hier personeelskosten die hoger zijn dan begroot. | |
Afwijkingen < € 30.000 | -17.839 | 477 | ||||
677.914 | 66.818 |